Kamera

Sony Alpha 9: profesjonalna kamera systemowa w teście

Sony Alpha 9 jest dość mała jak na profesjonalny aparat: prawie znika za obiektywem zmiennoogniskowym Sony FE 24-70 mm f2.8 GM, który oferuje Nikon: Alpha 9 reaguje niezwykle szybko i wykonuje serię z ekstremalną szybkością. 24-megapikselowa matryca zapewnia najlepsze ujęcia zdjęć i filmów i jest bardzo czuła na światło. Najlepsze zdjęcia można uzyskać nawet przy słabym oświetleniu.Doskonała jakość obrazuBardzo światłoczuły czujnik obrazuBardzo szybki autofokusNiezwykle wysoka prędkość zdjęć seryjnychKontraWysoka cenaWszystkie dane techniczne i wariantyDostępne w ofercieDostępne w AmazonDostępne w ofercie w IdealoWielu profesjonalnych fotografów nadal polega na najlepszych, jeśli chodzi o szybkość Akcja i ekstremalna wytrzymałość Modele lustrzanek jednoobiektywowych firm Canon i Nikon, takie jak Canon EOS-1D X Mark II i Nikon D5. Nawet najlepsze aparaty systemowe mają trudności z konkurowaniem z masywnymi lustrzankami jednoobiektywowymi. Nowy Sony Alpha 9 może to zmienić: jest tak samo wytrzymały, ale z jeszcze większą szybkością i absolutnie najwyższej jakości nagraniami. Test przeprowadzony przez COMPUTER BILD pokazuje, jak dobry jest profesjonalny aparat systemowy Sony Alpha 9 z 24 megapikselami Sercem nowego aparatu jest nowy przetwornik obrazu. Typowo dla profesjonalistów ma dość niską rozdzielczość 24 megapikseli, ale jest dość światłoczuły. Skala ISO rozciąga się do IOS 51 200, z zaawansowanymi ustawieniami do ISO 204 800. Alpha 9 nie osiąga rekordowych wartości Nikona D5, ale dla większości fotografów ważniejsza jest jakość obrazu przy nieco wyższych wartościach ISO. A Alpha 9 była przekonująca na całym świecie. W teście, zarówno przy ISO 1600, jak i ISO 6400, dorównywał najlepszym aparatom przyciemniającym, Nikonowi D5 i Canonowi EOS-1D X Mark II.I nawet przy bardzo ekstremalnych wartościach, takich jak ISO 25600 i ISO 51 200 zdjęć Alpha 9 można zobaczyć w widoku ogólnym wygląda naprawdę dobrze. 20 obrazów na sekundę. Aparat może osiągnąć tak ekstremalną prędkość tylko z elektroniczną migawką, przy mechanicznej migawce możliwe jest maksymalnie pięć klatek na sekundę. W teście Alpha 9 radziła sobie „tylko” 15,4 klatek na sekundę z włączonym autofokusem – ale to i tak wyraźnie szybciej niż konkurencja. Szybkość robienia zdjęć seryjnych zależy wyraźnie od autofokusa. Jeśli ma dużo do zrobienia, na przykład przy dłuższych ogniskowych lub szybko poruszających się obiektach, możliwe jest od 14 do 16 obrazów na sekundę. Jeśli zapotrzebowanie nie jest tak duże, możliwe jest również od 18 do 19 klatek na sekundę dla dłuższych serii. Alpha 9 jest bardzo wytrzymała, nawet jeśli fotograf robi zdjęcia w pochłaniającym pamięć formacie RAW: Dzięki szybkiej karcie pamięci, takiej jak Sony SF-G UHS-II, ekstremalna prędkość spada dopiero po prawie 280 zdjęciach autofokus bezpośrednio na czujnik. Nowa 24-megapikselowa matryca ustanawia nowy rekord: działa z 693 polami pomiarowymi i wyraźnie przewyższa liczbę klasycznych profesjonalnych modeli lustrzanek Canon EOS-1D X Mark II i Nikon D5. Dzięki temu punkt pomiarowy autofokusa można określić bardzo dokładnie. Podobnie jak u konkurencji, z tyłu aparatu znajduje się mini-joystick, za pomocą którego punkt pomiarowy autofokusa można szybciej ustawić w żądanej pozycji. Joystick jest nieco mniejszy, a przez to bardziej kłopotliwy niż profesjonalna konkurencja lustrzanek cyfrowych. W teście autofokus zareagował bardzo szybko: w świetle dziennym Alpha 9 potrzebowała tylko 0,15 sekundy na ustawienie ostrości i zwolnienie. Przyjemność: nawet w słabym świetle autofokus był tak samo stały. Alpha 9 była tylko mgnieniem oka za Nikonem D5. Ważne dla fotografów akcji i sportu: autofokus bardzo szybko i precyzyjnie dostosowuje ostrość, nawet gdy aparat jest ustawiony na maksymalną prędkość zdjęć seryjnych. Alpha 9 jest tutaj jednym z najlepszych aparatów i przewyższa wiele lustrzanek jednoobiektywowych. Trochę lepiej wypada tu niewiele profesjonalnych modeli, takich jak Canon EOS-1D X Mark II i Nikon D5. Tył Sony Alpha 9 różni się tylko nieznacznie od mniejszych modeli Alpha 7. Najważniejsze zmiany w sterowaniu: mini joystick, za pomocą którego można ustawić punkt pomiaru autofokusa oraz dodatkowy przycisk (AF-On) do aktywacji autofokusa Obudowa Sony Alpha 9 pozostaje kompaktowa Rozmiar Alpha 9 oddaje zalety kamera systemowa. Ze względu na brak lustra jest znacznie mniejszy od Canona EOS-1D X Mark II czy Nikona D5. Cena za to: Alpha 9 ma tyle przycisków i pokręteł, co profesjonalna konkurencja DSLR. Poszczególne elementy sterujące są jednak czasami mniejsze, a zatem nieco kłopotliwe, na przykład tylna tarcza. Alpha 9 też jest wyraźnie małajeden jako pełnoklatkowy profesjonalny aparat systemowy Leica SL. Każdy, kto kiedykolwiek miał w ręku aparat z serii Alpha 7, taki jak Sony Alpha 7R II, zauważy tylko kilka różnic. Tylko rękojeść jest nieco bardziej wyraźna i sprawia wrażenie bardziej solidnej. Dla małego palca oferuje jednak podparcie tylko dla bardzo małych dłoni, dlatego do Alpha 9 jest mały dodatkowy uchwyt GP-X1EM, który niewiele powiększa aparatu, ale zapewnia zauważalnie lepszy chwyt. Alpha 9 jest bardzo lekka jak na profesjonalny model: obudowa z baterią i kartą pamięci waży niecałe 700 g. Razem z testowanym Sony FE 24-70mm f/2.8 GM waży 1566 gramów. Ciężki obiektyw sprawia, że ​​Alpha 9 jest ciężki, ale w praktyce to nie przeszkadza. Z drugiej strony w przypadku większych i cięższych obiektywów, takich jak Sony FE 70-200 mm f / 2,8 GM OSS, sensowne jest przymocowanie do aparatu większego uchwytu formatu portretowego (VG-C3EM). Oznacza to, że połączenie obudowy z obiektywem jest znacznie lepiej wyważone. Aktualne innowacje aparatów59 aparatówZobacz nowe aparatyWrażliwy górny wizjerWizjer Alpha 9 stał się ostrzejszy i szybszy. Działa z częstotliwością odświeżania 120 klatek na sekundę, więc podczas robienia zdjęć prawie nie zauważysz szarpnięć wizjera, nawet przy szybkim panoramowaniu aparatu. Wizjer pokazuje 1280x960 pikseli (według odczytu producenta 3,68 megapikseli, ponieważ liczone są tutaj subpiksele dla czerwonego, zielonego i niebieskiego). Tylko nieliczne aparaty systemowe, jak Fujifilm GFX 50S czy Panasonic Lumix GH5, oferują podobnie wysoką rozdzielczość. Tylko Leica SL pokazuje więcej pikseli. W teście wizjer imponował bardzo jasnym i szczegółowym obrazem. Widocznie ostrzejsze niż mniejsze modele Alpha 7. Sensor, który automatycznie przełącza się między wizjerem a wyświetlaczem, jest niestety nieco zbyt czuły: jeśli muszla oczna jest lekko przekrzywiona, może nie przełączać się z powrotem na wyświetlacz po odsunięciu aparatu od oka. chwyt, Sony Alpha 9 lepiej leży w dłoni i działa dłużej dzięki drugiemu akumulatorowi. Dodatkowe wyposażenie dla profesjonalistów Obudowa Alpha 9 jest podobna do kamer z serii Alpha 7, ale została znacząco przeprojektowana: więcej metal, więcej uszczelek, mniej plastiku i wzmocniony bagnet powinien sprawić, że Alpha 9 będzie o wiele bardziej wytrzymała. Jest gniazdo sieciowe dla fotografów sportowych na dużych imprezach. Możesz go użyć do przesyłania obrazów znacznie szybciej niż przez WLAN. Dane obrazu mogą być przechowywane na dwóch kartach pamięci SD. Na przykład, jeśli chcesz, możesz osobno zapisywać zdjęcia i filmy. Również praktyczne: jeśli przechowujesz pliki na obu kartach jednocześnie, automatycznie tworzysz kopię zapasową. Oba gniazda na karty znajdują się za zamkniętymi drzwiami. Ma to zapobiec przypadkowemu otwarciu i przedostaniu się wody do aparatu, np. Bateria Sony Alpha 9: Wyczynowy sportowiec W bardzo kompaktowej obudowie nie zmieści się gigantyczny akumulator jak w profesjonalnej lustrzance cyfrowej. Nowy akumulator (NP-FZ100) o mocy 16,2 Wh ma dwukrotnie większą moc niż w serii Alpha-7. Jak zwykle w przypadku aparatów systemowych, żywotność baterii w dużym stopniu zależy od użytkowania. Jeśli ciągle robisz zdjęcie po zdjęciu, uzyskasz dobre 2200 zdjęć po jednym naładowaniu baterii, tak jak w teście. Najwyższa wartość dla aparatu systemowego, który dorównuje większości modeli lustrzanek, tylko Nikon D5 jest znacznie trwalszy. Z drugiej strony, jeśli pozwolisz sobie na więcej czasu pomiędzy poszczególnymi zdjęciami i nie zawsze wyłączasz aparat zaraz po zrobieniu zdjęcia, musisz być przygotowany na znacznie mniejszą wytrzymałość. Dzięki temu na jednym naładowaniu akumulatora możliwe jest wykonanie od 400 do 600 zdjęć. Jeśli to nie wystarczy, Alpha 9 ma do wyboru dwa dodatkowe zasilacze: bardziej klasyczny pionowy uchwyt formatu VG-C3EM, który pobiera dwie baterie i oferuje fotografom drugi spust migawki dla formatu portretowego, oraz masywny uchwyt baterii, kamerę za pomocą kabla . NPA-MQZ1K może pomieścić do czterech baterii, ale ze względu na swój rozmiar jest bardziej odpowiedni dla filmowców pracujących w studio.Konkurs fotograficzny: The Golden Photo 2018Teraz spójrz na najpiękniejsze zdjęcia!5-5.6 GM OSS to obecnie najdłuższy obiektyw Sony do E-bagnetu Alpha 9. Jeśli chcesz użyć jednego z superteleskopów popularnych wśród profesjonalnych fotografów sportowych, około 300 mm f2.8 lub 600 mm f4, potrzebujesz adaptera . Obiektywy do lustrzanek Sony i Minolta z bagnetem A mogą być używane na przykład z adapterem Sony LA-EA3. W ten sposób jednak prędkość obrazów seryjnych spada do maksymalnie 10 obrazów na sekundę. Sigma MC-11 jest dostępna dla obiektywów Canona, ale możliwe są tylko około trzech klatek na sekundę. Sony wypełni tę lukę nowymi obiektywami. Krążą już plotki o 400 milimetrowym f4. Kiedy nadejdzie superteleobiektyw nie jest jeszcze przesądzony: obudowa Sony Alpha 9jest bardzo kompaktowy. Jeśli potrzebujesz więcej uchwytu dla małego palca prawej ręki, po prostu przykręć pod spodem uchwyt GP-X1EM Małe wieści dla filmowców Sony Alpha 9 skupia się wyraźnie na robieniu zdjęć z ekstremalnymi prędkościami. Jeśli chodzi o filmowanie, nowa profesjonalna kamera prawie nie oferuje żadnych innowacji: Alpha 9 filmuje w rozdzielczości 4K (3840x2160 pikseli) z maksymalnie 30 klatkami na sekundę, w Full HD (1920x1080 pikseli) tworzy do 120 klatek na sekundę . Mniejsze modele Sony Alpha 7R II i Sony Alpha 7S II również to potrafią Wszystkie testowane kamery systemowe w szczegółach48 kamer do topowych modeli

Wasielewski Konrad

LEAVE A REVIEW