Kamera

Canon EOS 80D: lustrzanka cyfrowa średniej klasy w teście

Canon EOS 80D jest wyposażony w szybszy autofokus i nieco większy wizjer. Co jeszcze może zrobić, mówi test przeprowadzony przez COMPUTER BILD. Podsumowanie testu Wynik testu 2,2 dobry Canon EOS 80D ma wszystko, czego potrzebują wymagający fotografowie: autofokus działa na stałe w przypadku zdjęć i filmów oraz precyzyjnie dostosowuje ostrość zdjęć seryjnych. Nagrania są bardzo szczegółowe, a duży wizjer zapewnia bliższe przyjrzenie się fotografowanemu obiektowi. Jest też spora ilość sprzętu i naprawdę dobry wyświetlacz. Szkoda tylko, że EOS 80D nie nagrywa filmów w 4K.Przeczytaj recenzje produktów na AmazonProSzybszy i dokładniejszy autofokusDuży, jasny wizjerRozbudowane funkcjeSzczegółowy składany ekran dotykowyContraBrak nagrywania wideo w 4KWszystkie dane techniczne i wariantyW ofercieOferta na AmazonW ofercie na IdealoObok profesjonalnych modeli seria 1, taka jak Canon EOS-1D X Mark II, seria 10 to seria aparatów o najdłuższej historii w firmie Canon. EOS D30 pojawił się w 2000 roku, po czym co półtora do dwóch lat pojawiał się nowy model. Canon EOS 80D jest następcą Canon EOS 70D. Co sprawia, że ​​jest lepszy od swojego poprzednika? Tak mówi test z COMPUTER BILD Nowy sensor, lepsze obrazy Rozdzielczość sensora obrazu wzrasta tylko nieznacznie z 20 do 24 megapikseli. Canon podąża za ogólnym trendem w branży: nie ma dużych skoków w megapikselach, zamiast tego producenci koncentrują się na poprawie jakości obrazu - zwłaszcza przy wysokich ustawieniach ISO. I tak skala ISO w aparacie EOS 80D rozszerza się nieco dalej: można ustawić do ISO 16 000, w trybie Hi nawet ISO 51 200. Podobnie jak w przypadku większości aparatów, zakres czułości ISO aparatu EOS 80D powinien być w pełni używany tylko w sytuacjach awaryjnych, ponieważ Canon zapewnia również najlepszą jakość obrazu przy niskim ustawieniu ISO. Dzięki ISO 100 obrazy są znacznie ostrzejsze niż w poprzednim modelu Canon EOS 70D (zobacz galerię zdjęć). W słabym oświetleniu i odpowiednio wysokim ustawieniu ISO obrazy są również lepsze. W szczególności cierpi na tym ostrość obrazu, ale nie widać prawie żadnych szumów. Zdjęcia wyglądają naprawdę dobrze do ISO 1600. Dopiero wtedy obrazy JPEG prosto z aparatu powoli stają się nieco zamazane. Warto przejść na format RAW. Daje to więcej możliwości przetwarzania końcowego, na przykład za pomocą dołączonego oprogramowania Digital Photo Professional lub programów do obróbki obrazu, takich jak Photoshop CC.Nowy autofokus ma teraz znacznie więcej pól pomiarowych: dostępnych jest łącznie 45. Pozwala to fotografowi znacznie dokładniej określić, gdzie należy ustawić ostrość. Szybki i precyzyjnie ostry Autofokus był słabością poprzednika Canona EOS 70D. Chociaż działał bardzo szybko, miał tylko 19 pól pomiarowych, które zostały umieszczone w kształcie rombu na środku obrazu. Konkurencja do tej pory radziła sobie lepiej: np. Pentax K-3 ma 27 punktów AF, Nikon D7200 nawet 51. Teraz Canon kontrował: EOS 80D oferuje 45 punktów i znacznie większe pokrycie obrazu. Umożliwia to autofokusowi lepsze śledzenie obiektów poruszających się na obrazie. I to bardzo dobrze sprawdza się w praktyce, niezależnie od tego, czy jest to startujący samolot, czy konwój Harleya w centrum miasta (zobacz galerię zdjęć). Po ustawieniu ostrości aparat EOS 80D zawsze utrzymuje ostrość na obiekcie. Niewyraźne nagrania na zdjęciach seryjnych były bardzo rzadkie. EOS 80D jest szybki, jeśli chodzi o ustawianie ostrości po raz pierwszy: w teście ustawienie ostrości i zwolnienie w świetle dziennym zajęło tylko 0,20 sekundy. W słabym świetle trwało to trochę dłużej (0,25 sekundy). Dobre wartości, ale nie tak szybkie jak najszybsze lustrzanki cyfrowe, takie jak znacznie droższy Nikon D500. Zabezpiecz swoje osobiste prezenty fotograficzne już teraz! PixelNet drukuje zdjęcia, plakaty, płótna, prezenty Duży wizjer, dobry wyświetlacz Duża zaleta droższego Lustrzanki cyfrowe to większy wizjer. W aparacie Canon EOS 80D zastosowano teraz 100-procentowy wizjer. Pokazuje dokładnie, co później kończy się na zdjęciu. Oznacza to, że przekrój można precyzyjnie określić podczas robienia zdjęcia. Wizjer w EOS 80D jest nie tylko większy i dokładniejszy od tańszych modeli, ale także jaśniejszy róg niż np. Canon EOS 750D czy Canon EOS 1300D. Tym, którzy lubią patrzeć na wyświetlacz zamiast w wizjer, dobrze służy również EOS 80D. Ekran dotykowy przekonuje w teście bardzo szczegółowym wyświetlaczem i po rozłożeniu ułatwia filmowanie i fotografowanie nad i przy ziemi. Funkcja dotykowa jest podwójnie przydatna: zmiany w menu aparatu są nieco prostsze i szybsze, a w trybie Live View punkt pomiarowy autofokusa można ustawić jednym dotknięciem palca. Podobnie jak jego poprzednik i jego więksi bracia, Canon EOS 7D Mark II i Canon EOS-1D X Mark II, EOS 80D wykorzystuje technologię dwóch pikseli do ustawiania ostrości w trybie Live View. Działa z procedurą zmiany fazy i jest so Znacznie szybszy niż autofokus kontrastowy zwykle używany w lustrzankach cyfrowych w trybie podglądu na żywo. Świetny, jeśli chodzi o filmowanie szybko poruszających się obiektów, np. Nowe akcesoria dla filmowców: Dzięki adapterowi PZ-E1 nowy obiektyw zmiennoogniskowy może powiększać w trybie zmotoryzowanym. Działa to za pomocą przycisków na adapterze lub za pomocą pilota WLAN za pośrednictwem aplikacji Canon na smartfonie lub tablecie.Nowy obiektyw kitowy Dostępny jest nowy obiektyw kitowy dla Canon EOS 80D: EF-S 18-135mm 1: 3.5 -5.6 IS USM to pierwszy obiektyw firmy Canon wyposażony w Nano USM, nowy napęd autofokusa. Aby ustawić ostrość, grupę soczewek przesuwa się na pręcie. W porównaniu z konwencjonalną technologią ze śrubą ogniskującą, nowa technologia zapewnia większą szybkość: w EOS 80D zoom ustawia ostrość bardzo szybko podczas robienia zdjęć, znacznie szybciej niż w poprzednim modelu Canon EF-S 18-135mm 1: 3.5-5.6 IS STM na Canonie EOS 70D. Ponadto nowy zoom bardzo precyzyjnie regulował ostrość dla filmów i podglądu na żywo, bez irytującego pompowania w przód i w tył. Jeśli możesz się bez niego obejść, możesz dostać EOS 80D ze starym zoomem, który jest trochę tańszy.Konkurs fotograficzny: The Golden Photo 2018Teraz spójrz na najpiękniejsze zdjęcia! I często tak bardzo, że oglądanie filmu później nie jest już zabawne. Istnieje alternatywa dla nowego zoomu. Dzięki adapterowi Canon PZ-E1 fotograf może przybliżać za pomocą silnika. Akcesoria są przymocowane pod obiektywem i można nimi sterować za pomocą przycisku lub aplikacji - praktyczne do robienia selfie i robienia zdjęć w trudno dostępnych miejscach. W trybie Full HD (1920x1080 pikseli) limit to 60 klatek na sekundę. Filmy można nagrywać nie tylko w standardowym formacie MP4, ale także z prędkością do 30 klatek na sekundę jako pliki MOV z pojedynczym zapisem obrazu (zwane przez Canon kompresją All-I). Idealny dla filmowców, którzy chcą dużo edytować swoje filmy. Filmy z aparatu EOS 80D były przekonujące w teście: ostry, niski poziom szumów obrazu i bogaty w szczegóły, w połączeniu z szybką regulacją ostrości za pomocą autofokusa. EOS 80D nie nadąża jednak za bogactwem szczegółów filmów 4K, takich jak Sony Alpha 6300 czy Nikon D500. Ta różnica jest szczególnie widoczna w przypadku spokojnych obiektów, takich jak zdjęcia krajobrazu bez dużych panoram. Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą przy słabym oświetleniu otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub krótszemu czasowi otwarcia migawkirzeczownik Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.

Wasielewski Konrad

LEAVE A REVIEW